Michal Dokoupil

Jsem Evropan pobývající v Čínské lidové republice. Zemi, ze které pochází většina věcí co máte doma, zemi, která se snaží o čím dál větší vliv na světovém dění, a také zemi, která se stále častěji objevuje ve článcích novin. Nicméně i tak jsem si jistý že toho o ni moc nevíte. 
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2356x

Michal Dokoupil

Na neznámém pobřeží Kambodže

Pobřeží Kambodže zní jako něco velmi exotického, ale když už se tu člověk dostane, překvapí ho, že určité věci tu jsou jak v Chorvatsku na pláži.

30.10.2017 v 14:30 | Karma: 14,92 | Přečteno: 583x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Jak v Kambodži utéct z civilizace

Pod jménem Kambodža si každý vybaví dvě věci, Angkor Wat a Rudé Khméry. Já ale při svých návštěvách postupně prozkoumávám i další části a zajímavosti této divoké země. Tentokrát jsme zamířili na pobřeží.

19.10.2017 v 14:30 | Karma: 14,94 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Jak jsme mrzli v Thajsku

Pokud jste cizinec v Číně, jediný způsob jak přežít Čínský nový rok je vypadnout ze země. My tentokrát po dlouhé době opět do Thajska a Kambodže. Tento rok jsme si ale vzali počasí sebou...

17.10.2017 v 14:00 | Karma: 18,62 | Přečteno: 804x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Tři dny v Laosu

Když mě noční vlak z Ayutthaya někdy kolem třetí hodiny ranní vyhodil v severothajském městě Udon Thani, měl jsem už většinu své lednové cesty za sebou. Strávil jsem týden v Indonésii, pár dní v Singapuru, vyspal se na pláži v Bruneji, nechal se přepadnout v Malajsii a pak projel postupně celé Thajsko od jihu až po sever.

9.2.2015 v 16:00 | Karma: 16,96 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Útěk do Indonésie

Většina z mých dosavadních cest neměla žádný plán ani nic podobného. Stejně tak minulý leden jsem si prostě koupil letenku do Indonésie, abych unikl oslavám čínského nového roku, s tím že mám asi pět týdnů čas na to, abych se nějak dostal zpátky do Číny, ideálně po zemi a v jednom kuse.

2.2.2015 v 16:00 | Karma: 28,43 | Přečteno: 3434x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Jak jsme potkali malajského loupežníka

Moje lednová cesta bez plánu po Jihovýchodní Asii byla doposud velmi osamocená, a návštěvou Bruneje dosáhla vrcholu nudnosti. Byl jsem proto rád, že jsem se už před odletem z Číny dohodl s Verčou, spolužačkou z Olomouce, se kterou jsem do té doby mluvil asi dvakrát, že se potkáme někde v Malajsii.

26.1.2015 v 16:00 | Karma: 17,49 | Přečteno: 1262x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Brunej, podivný sultanát

Když jsem před odjezdem na svoji lednovou cestu po Jihovýchodní Asii oznámil svému britskému kamarádu Louisovi, že jednou z mých zastávek bude i Brunej, zděšeně mi řekl, "Brunej? Jsi normální? Jeď kamkoliv jinam jen ne tam, unudíš se tam k smrti." Strávil tam totiž během dětství asi pět let, protože jeho otec tam sloužil na vojenské základně. Odpověděl jsem, že neuvěřím dokud neuvidím, ale začal jsem trochu litovat, že jsem si tam koupil letenky na celých pět dní.

7.7.2014 v 16:00 | Karma: 36,90 | Přečteno: 8318x | Diskuse| Cestování

Michal Dokoupil

Jak správně přejít hranici do Kambodže

Po necelém týdnu, stráveném v turistické oblasti Thajska, jsme již byli přiliš otrávení ze záplav turistů a otravných prodavačů všeho možného, kteří se na nás hrnuli ze všech stran. S mými dvěma kamarády jsme se proto rozhodli přesunout do vedlejší, poněkud klidnější Kambodže. Náš vlak do pohraničního města Aranyaprathet opustil Bangkok kolem jedné odpoledne.

5.7.2014 v 16:00 | Karma: 21,51 | Přečteno: 2609x | Diskuse| Cestování